Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kulisy Black Friday w Zalando: jak firma zapewnia klientom sprawne zakupy podczas największego święta wyprzedaży w roku?

black friday zalando

  • Zalando po raz czwarty przyłącza się do obchodów Cyber Week i Black Friday – najważniejszych komercyjnych eventów handlowych w roku
  • W Black Friday 2017 firma pobiła swój rekord rejestrując ponad 2 000 zamówień na minutę w godzinach szczytu
  • W tym roku promocje z okazji Black Friday dostępne będą na wszystkich 17 rynkach, na których obecne jest Zalando
  • W najbliższych dniach Zalando podzieli się wnioskami z przygotowań do wielkiego dnia wyprzedaży w obszarze marketingu, technologii i logistyki

Zalando – europejska platforma modowo -lifestyle’owa, po raz czwarty bierze udział w Cyber Week i Black Friday, które urosły do rangi jednego z najważniejszych komercyjnych eventów w handlu detalicznym. Bazując na pozytywnych doświadczeniach, w tym roku firma celebruje Black Friday we wszystkich 17 krajach, w których działa. Proces przygotowania do wielkiego święta wyprzedaży, rozpoczął się w Zalando już w styczniu i objął szereg procesów biznesowych, technologicznych i logistycznych.

Dla Zalando Cyber Week i Black Friday stały się ważnymi czynnikami stymulującymi pozyskiwanie nowych klientów i generowanie przychodów. W ubiegłym roku, w sam tylko Black Friday otrzymaliśmy ponad milion zamówień – czterokrotnie więcej niż przeciętnego dnia w 2017 roku. Tym razem, kiedy event obejmie swym zasięgiem więcej rynków, wcześniejsze przygotowanie i planowanie było kluczowe we wszystkich krajach i oddziałach. Naszym głównym celem jest zapewnienie konsumentom tego dnia pozytywnych doświadczeń w czasie zakupów modowych, z bezproblemową obsługą, której nasi klienci oczekują od nas zawsze, pomimo dużego ruchu na stronie – komentuje Moritz Hahn – Senior Vice President of Commercial Business w Zalando Fashion Store

W ciągu kilku kolejnych dni Zalando będzie dzielić się kuluarowymi spostrzeżeniami z perspektywy trzech obszarów biznesowych: kampanii, technologii i logistyki, porównując jak wyglądały ubiegłoroczne wyniki do planowania tegorocznego Cyber Week. O kulisach przygotowań do tego przedsięwzięcia opowiadają: Yasmin Rahmatullah – Lead Sales Campaign, Valentine Vierne – Senior Project Manager oraz Daniel Behlert – Director of Logistics Warehouses.

Yasmin Rahmatullah – Lead Sales Campaign w Zalando, która jest odpowiedzialna za tegoroczną kampanię Black Friday, komentuje: Podczas Cyber Week spełniamy życzenia klientów poprzez dedykowane kampanie tematyczne przez pięć dni, aż do Black Friday. Każdego dnia przeceniamy inną kategorię produktową, zaczynając 18 listopada od odzieży zimowej. Użytkownicy Zalando w Polsce podczas Black Friday będą mogli zrobić zakupy z 20-procentową zniżką. Cieszymy się, że możemy celebrować to święto zakupów razem z naszymi klientami.

Z kolei Valentine Vierne – Senior Project Manager w Zalando, nadzorująca operacje techniczne podczas Black Friday mówi: W styczniu rozpoczęliśmy pierwsze przygotowania, by ustalić, na przykład w jaki sposób zaprezentujemy klientom nasze rabaty. W ciągu kolejnych miesięcy testowaliśmy i pracowaliśmy nad funkcjonalnością platformy, by zapewnić użytkownikom takie same doświadczenia w zakresie sprawnego i szybkiego przeglądania strony, jakich oczekują każdego dnia. Musimy mieć pewność, że wszystkie zamówienia będą przetwarzane szybko i że nasze systemy płatnicze zapewnią sprawną realizację transakcji. Jesteśmy przekonani, że nasz zespół wsparcia technicznego Black Friday, składający się z ponad 200 osób, w tym inżynierów, analityków, informatyków, kierowników projektów i wiceprezesów, będzie w stanie poradzić sobie ze zwiększonym ruchem na platformie.

Zaś Daniel Behlert – Director of Logistics Warehouses at Zalando, opowiada o wyzwaniu jakie Black Friday stanowi w kwestii logistyki: Dla nas Black Friday oznacza holistyczny „przegląd” Zalando – zwłaszcza operacji logistycznych. Każdy, nawet najmniejszy proces i krok musi być idealnie zgrany, po to, abyśmy mogli spełnić oczekiwania klientów. Stąd nasze inwestycje w logistykę wewnętrzną, jak np. dodatkowe stacje pobierania produktów czy sortowniki. Jednakże w Zalando każdy dzień chcemy postrzegać tak jak Black Friday – jako dzień, w którym chcemy realizować, co obiecaliśmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *