Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Wyprzedaże 2019: przewidywania i tendencje

W tym roku sezon wyprzedaży i sezonowych rabatów wystartuje około 20 czerwca i potrwa do połowy sierpnia. To intensywne półtorej miesiąca nie tylko dla konsumentów. Jest to okres wytężonej pracy sklepów i marek. Wśród wyprzedawanych kolekcji znajdą się, jak co roku, najmodniejsze sukienki, okrycia wierzchnie, stroje kąpielowe czy dodatki.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia

Na początku ceny zostaną obniżona o ok 20-30%. To okazja dla wszystkich, którzy znaleźli swoje “must have’y” i odłożyli je do koszyka lub dodali do katalogu rzeczy obserwowanych (jak np. można zrobić na Domodi.pl) i niecierpliwością wyczekują tej chwili. Drugi etap rozpocznie się w II tygodniu lipca. Wówczas ceny spadną o kolejne 20% – dając w sumie 50%. Na tym etapie rzeczy będą już częściowo przebrane, dlatego mając na oku wymarzoną część garderoby czasami nie warto czekać na ten moment. Trzecia tura, przypadająca na początek sierpnia, obejmie już zniżki oscylujące wokół 70-80%. Tutaj najmocniej skorzystają osoby, które mogą sobie pozwolić na wybór skrajnej rozmiarówki, gdyż najpopularniejsze 36, 38 i 40 rozejdą się w pierwszej kolejności. To szansa na zakup np. oversizowych i nadal modnych sukienek czy swetrów lub parek i T-shirtów.

Tendencje wyprzedażowe

Na bazie naszych danych, przeanalizowaliśmy co najchętniej kupowali Polacy podczas wyprzedaży letnich (okres od czerwca do sierpnia) w 2018 roku. Nikogo nie zdziwi fakt, że w tym okresie kobiet głównie gustowały w sukienkach, które stanowiły wówczas aż 37% zakupów. Na drugim miejscu najchętniej klikanych rzeczy znajdowały się sandały z wynikiem 21%. A na trzecim – obuwie sportowe, na które zdecydowało się 7% kupujących. To także okres, w którym kupujący skupiali się na dedykowanych dla sezonu letniego butach: klapkach, trampkach czy espadrylach. Jak pokazuje poniższy wykres – najaktywniejszą grupą podczas sezonowych promocji były i są kobiety i to właśnie produkty dla nich sprzedawały się najczęściej. Odzież męska stanowiła znacznie mniejszy odsetek, a Panowie skupiali się głównie na promocyjnym zakupie kurtek, spodni oraz bluz sportowych.

dane: Domodi.pl, wyprzedaże

dane: Domodi.pl

Odkąd pojawiły się w kraju, Polacy je uwielbiają. Wyprzedaże na stałe wpisały się już do konsumenckich kalendarzy. Nikogo przecież nie trzeba przekonywać do robienia zakupów w okazyjnych cenach. Nie dziwi więc fakt, że sklepy coraz chętniej i częściej decydują się na wyprzedaże. Sezonowe obniżki i rabaty lojalizują konsumentów, którzy przyzwyczajeni ich obecnością zawsze chętnie wracają do wybranej marki czy sklepu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *