w ,

60% ankietowanych z nas chce pozbyć się nadmiaru ubrań w sposób odpowiedzialny [raport Vinted]

vinted

Wysoka świadomość modowa w Polsce. Badanie przeprowadzone przez Vinted mówi, że 60% ankietowanych Polaków* chce pozbyć się nadmiaru ubrań w sposób odpowiedzialny.

Vinted.pl to największa w Europie platforma handlowa dedykowana modzie. Założona została w 2008 roku na Litwie przez dwójkę przyjaciół – Mildę Mitkute i Justasa Janauskasa. Obecnie firmą kieruje dyrektor generalny Thomas Plantenga, a Vinted dostępne jest w 13 krajach w Europie, tworząc społeczność 37 milionów osób, którzy chcą dać ubraniom drugie życie. Wśród tej społeczności ponad 3,6 miliona osób to Polacy.

Co chwilę ktoś dodaje, sprzedaje, kupuje, wymienia lub oddaje ubranie na Vinted, co dowodzi temu, że zrównoważona i świadoma konsumpcja ma sens oraz potencjał. Vinted pod koniec roku zbadało główne powody, dla których ich grupa docelowa decyduje się na modę z drugiej ręki.

Dlaczego sprzedajemy odzież używaną?

  • 60% przyznaje, że chce się pozbyć ubrań, których nie nosi.
  • 59% deklaruje, iż chce sprzedać swoje ubrania, by dać im “drugie życie” i nie wyrzucać odzieży.
  • 47% ankietowanych chce zarobić dodatkowe pieniądze.

Dlaczego kupujemy odzież używaną?

  • 48% kobiet przyznaje, że decyduje się na zakup z drugiej ręki, ponieważ daje to możliwość zakupienia droższych marek w bardziej przystępnej cenie.
  • 42% kobiet twierdzi, iż w dostępnym dla nich budżecie mogą kupić więcej ubrań, mając przy tym dostęp do bardziej zróżnicowanej oferty.
  • 41% podkreśla jak ważne jest działanie w sposób zrównoważony.

Z całą pewnością odpowiedzi ankietowanych osób dają nowy obraz konsumpcji oraz podejścia do kupowania ubrań. Jednym z ważniejszych czynników są oczywiście czynniki ekonomiczne, jednak przejawiają się tu również zachowania, które wprost lub niebezpośrednio wskazują na wzrost świadomości w obszarze zrównoważonej mody.

Te zachowania zdecydowanie przekładają się na poziom aktywności na platformie Vinted.pl, gdzie odnotowano niedawno 3,6 milionów członków społeczności. Co może przyciągać tam osoby zainteresowane modą z drugiej ręki? Sprzedaż̇ na Vinted jest całkowicie bezpłatna, a sprzedawca zawsze zatrzymuje 100% swojego zarobku.

Kolejnym z mocniejszych punktów platformy jest jej funkcjonalność oraz możliwość bezpiecznych zakupów – za dodatkową, niewielką opłatą Vinted zapewnia komfort i bezpieczeństwo. Zintegrowane systemy płatności i różne opcje wysyłki od zaufanych partnerów to doskonała okazja do elastycznych zakupów i sprzedaży. Członkowie Vinted mogą również liczyć na obsługę klienta, która czuwa nad uczciwymi transakcjami i rozwiązuje potencjalne nieporozumienia między stronami.

*Badanie przeprowadzone zostało pośród osób zarejestrowanych i niezarejestrowanych na Vinted.pl w listopadzie 2020 roku. Target grupa: osoby w wieku 18-45 lat.

O Vinted

Vinted to największa w Europie międzynarodowa internetowa platforma handlowa dla prywatnych użytkowników skupiająca się na modzie z drugiej ręki. Działa na 13 rynkach: we Francji, Niemczech, Belgii, Hiszpanii, Holandii, Austrii, Polsce, Czechach, Luksemburgu, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i na Litwie, a jego społeczność liczy obecnie ponad 37 milionów członków i stale się rozrasta. Vinted zostało założone w 2008 r. przez Mildę Mitkute i Justasa Janauskasa, a w 2011 r. dołączył do nich pierwszy inwestor i COO Mantas Mikuckas. Dziś firmę prowadzi CEO Thomas Plantenga, a wspiera ją pięć wiodących firm inwestycyjnych: Lightspeed Venture Partners, Accel, Insight Venture Partners, Burda Principal Investments, and Sprints Capital. Misją Vinted jest uczynienie ubrań z drugiej ręki numerem jeden na całym świecie. Platforma umożliwia użytkownikom sprzedaż i kupno używanej odzieży i akcesoriów, zwiększając mobilność zakupów i wzbogacając je o element towarzyski poprzez bezpośrednią interakcję użytkowników. Europejski startup ma siedzibę w Wilnie z biurami w Berlinie, Pradze oraz Utrecht i zatrudnia ponad 500 osób.

Originally posted 2021-02-09 09:52:42.

Napisane przez FashionPRGrrrl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

julia wieniawa

SWIPE UP pracuje dla Jusee Cosmetics 

GUESS Originals x Pleasures fot. Kenneth Capello (1)

GUESS? PRZEDSTAWIA KOLEKCJĘ GUESS ORIGINALS x PLEASURES DREW BARRYMORE