w

Pufa UFA – minimalizm w najlepszym wydaniu

Na tegorocznym festiwalu Gdynia Design Days marka DOKI zaprezentowała premierowo swoje produkty. Jeden z nich spotkał się ze szczególnym zainteresowaniem – pufy UFA. Idealnie pasują zarówno do przestrzeni prywatnej, jak i publicznej. Co spowodowało, że projekt powstał oraz jak przebiegał sam proces twórczy?

Przez dziesięć dni kontener marki DOKI odwiedziło sporo zainteresowanych. Sporym zainteresowaniem cieszyły się wieszaki, ławka, a także mała, drewniana rybitwa. Jednak najwięcej uwagi poświęcano pufom UFA. Zaprezentowano je w kilku kolorach – zarówno w stonowanych barwach ziemi, jak i w nieco odważniejszym – kobaltowym w wersji do użytku zewnętrznego. Pufy UFA idealnie nadają się do wnętrz, jak i na tarasy czy do ogrodu.

„Zauważyliśmy zapotrzebowanie na proste meble recepcyjne do siedzenia. Jak we wszystkich elementach naszej kolekcji zależy nam na ich przejrzystości, czystości strukturalnej i odrobinie zabawy. Okazało się, że pufa znakomicie sprawdza się nie tylko w przestrzeni publicznej, ale także prywatnej” – mówi Jarosław Szymański, z grupy projektowej DOKI.

Pufa to dwa elementy – konstrukcja i poduszka. Poduszka wkładana jest do konstrukcji o formie kosza, co pozwala łatwo ją wymienić, wręcz bawić się innymi w rożnych kolorach. Jej obły kształt zachęca, aby na niej usiąść. Wprowadza też miękkość w surowych, prostych wnętrzach.

„Projekt pufy UFA jest efektem dyskusji przy dużym stole. Pracujemy razem, rozmawiamy, szkicujemy, spieramy się. Ideę rysujemy w postaci bardzo prostych rysunków, wręcz piktogramów. Choć koncepcja powstała bardzo szybko, dojście do ostatecznego kształtu zajęło nam około dwóch miesięcy. To okres prób i modelowania w 3D, jak i w docelowym materiale w rzeczywistej skali” – dodaje Jarosław Szymański.

W projekcie zastosowano bardzo dobrej jakości filcowe tkaniny do tapicerowania w 70 procentach z wełny. Kolorystyka konweniuje z innymi elementami dostępnymi w ofercie DOKI. Jednocześnie projektantom bardzo zależało, aby wpisywała się w panujące trendy.

DOKI konsekwentnie rozwijają swoją koncepcję marki w oparciu o tworzenie prostych projektów mebli i przedmiotów, które idealnie wtapiają się w przestrzeń, w żaden sposób jej nie przesłaniając. W planach projektantów jest stworzenie całej kolekcji produktów, które będą ze sobą korespondować niezależnie o tego, czy zdecydujemy się na całą kolekcję, czy tylko na kilka wybranych produktów.

 

Originally posted 2018-08-19 09:52:39.

Napisane przez FashionPRGrrrl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Basia Kurdej-Szatan w nowej kampanii New Balance

Historie FRØPT: Klaudia