W sieci znajdziesz liczne rady dla influencerów, które mają pomóc Ci w zwiększaniu zasięgów i budowaniu zaangażowanej społeczności. I choć nie ma jednoznacznego przepisu na sukces, zwracając uwagę na pewne czynniki, możesz rozwinąć własne konto i grono odbiorców. Czy wiesz , jakie wskaźniki są ważne i na co zwracają uwagę marki? A może zastanawiasz się co zrobić, aby Twój profil zyskał zasięgi i stał się bardziej popularny?
Co daje influencer marketing?
Influencer marketing to nic innego jak reklamowanie i promowanie marek na profilu twórcy, który zarabia na podstawie sprzedaży, ze swoich poleceń. Tak więc, spełniając odpowiednie kryteria i budując swój profil, możesz z powodzeniem rozpocząć pracę jako influencer.
Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w tym zakresie, zwróć uwagę przede wszystkim na wskazówki dotyczące tego, jak zacząć, a także co jest najważniejsze tworzeniu własnej marki. Dzięki temu już na początku swojej drogi dokonasz właściwych wyborów, szybciej znajdziesz godną uwagi firmę i nawiążesz ciekawą współpracę.
Czy influencer marketing jest skuteczny?
Marketing influencerów jest skuteczny, ale aby reklamować jakiekolwiek produkty czy usługi, musisz mieć zbudowaną społeczność, a także odpowiednie zasięgi. To właśnie tymi wskaźnikami kierują się marki, poszukując twórcy.
Dlatego pierwszą radą dla influencera jest stworzenie przemyślanego profilu. Określ swoją grupę docelową i wybierz tematykę, którą lubisz oraz z którą odbiorcy, a także marki będą Cię identyfikować. Następnie zacznij tworzyć ciekawe i kreatywne treści, trzymając się wcześniej ustalonych ram. Dzięki temu przyciągniesz odbiorców z Twojej niszy i skłonisz ich, by wracali po więcej. Jest to niezwykle ważne, ponieważ pozwoli Ci stworzyć własne miejsce i wierną grupę odbiorców, których możesz odpowiednio poprowadzić – zyskać ich lojalność i zaufanie, dzięki swoim publikacjom, a później skutecznie nakłonić ich do skorzystania z danego produktu lub usługi.
Jakie korzyści marka odniesie ze współpracy z influencerem?
Nie jest tajemnicą, że współpraca z dobrym twórcą jest dla marki niezwykle opłacalna, a kampanie z udziałem influencerów są stałym elementem promocji wielu firm. Rada dla influencera? Marki stawiają na ciekawy content – wykorzystaj więc materiały video, zdjęcia czy recenzje. A jeśli jesteś ekspertem w danej dziedzinie, to popracuj nad zbudowaniem wizerunku specjalisty.
Pamiętaj też, że Twoja sieć społecznościowa, podejmuje działania zakupowe, kierując się Twoimi rekomendacjami. Odbiorcy poszukują wiarygodnych opinii o produktach w social mediach, na przykład na Twoim profilu. Dlatego dobieraj marki odpowiednio, by nie stracić zaufania Twoich obserwujących i móc negocjować lepsze stawki z markami chętnymi do współpracy. Zwróć uwagę po pierwsze na spójność marki z Twoją grupą docelową, a po pierwsze zastanów się, czy polecasz produkty, z których rzeczywiście sama chciałabyś korzystać.
Zaplanuj właściwe działania contentowe
Kolejną ważną radą dla influencera jest odpowiednie zaplanowanie czynności, które wpływają na pozycjonowanie strony. Zwróć uwagę na umiejętne przygotowywanie treści – bazuj na wytycznych SEO.
Pamiętaj, że pozycja w wynikach wyszukiwania wpływa na ruch, zasięgi, a finalnie także na zakup. Liczy się zatem nie tylko sama merytoryka, ale również odpowiednia optymalizacja treści. Masz wpływ na pozycjonowanie Twojej domeny i Twojego profilu w social media. Obojętnie, w jakim medium tworzysz – np. prowadzisz własny podcast, grupę na Facebooku albo konto na Instagramie – możesz zadbać o tę kwestię np. poprzez odpowiednie słowa kluczowe czy hashtagi.
Marki poszukują influencerów, ponieważ ta współpraca jest korzystna dla obydwu stron. Mogą precyzyjnie dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i otrzymać unikatowe treści. Pamiętaj jednak, że rynek jest pełen twórców dlatego działaj świadomie i konsekwentnie.