Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Polacy chętniej kupują odzież premium – Zalando rozszerza ofertę luksusowej mody


  • Polacy coraz chętniej kupują produkty premium, a według prognoz segment ten będzie stopniowo zyskiwał na popularności
  • Zalando rozwija ofertę premium wprowadzając 17 nowych marek, jak See by Chloé czy Mulberry
  • W tym roku globalne przychody ze sprzedaży mody luksusowej osiągną wartość niemal 95 milionów dolarów

Moda luksusowa to rynek, który systematycznie rośnie z roku na rok. Według prognoz w Polsce będzie rozwijać się rokrocznie o 4,1%. Już teraz jest on wart niemal 3 mld złotych. Najbardziej dynamicznie rosnącą podkategorią jest obuwie – według szacunków w 2018 roku jej wartość wzrośnie o 8,7%, a rok później już o ponad 10%.

Co ciekawe Polacy coraz chętniej kupują produkty premium w sieci – już teraz szacuje się wzrost sprzedaży z 6% w 2017 roku do 11% w 2022. Zalando, platforma z najszerszym asortymentem produktów premium w Polsce, rozwija swoje portfolio marek, wprowadzając do sprzedaży aż 17 nowych marek, a wśród nich między innymi See by Chloé, Mulberry, Elisabetta Franchi, Missoni i Tous.

Lena Sophie Krups, Head of Buying Premium dodaje, że jest to niezwykle istotny krok dla rozwoju całej platformy – Kategoria Premium w znaczącym stopniu wpływa na wiarygodność Zalando. Jest to także jeden z najszybciej rozwijających się segmentów w naszym biznesie. Dostrzegamy w nim duży potencjał, dlatego zapraszamy do nas nowe, coraz większe marki Premium i projektantów. Spełnia także różne potrzeby: przyjazność środowisku, jakość zarówno klasyczne jak i sezonowe projekty na co dzień i na specjalne okazje, wyjątkowe materiały, na przykład kaszmir. W Zalando, mamy to wszystko.

Rosnącą grupą odbiorców marek luksusowych są millenialsi. Jak wskazują badania, już ponad 40% klientów tego segmentu stanowi właśnie ta grupa. Ma to potwierdzenie w strategii rozwoju premium w Zalando:

Obserwujemy trend, w którym obecne pokolenia traktują produkty Premium jak inwestycję, aspirują do nich. Nasza szeroka baza klientów ułatwia nam dotarcie do odbiorców Premium z różnych pokoleń – komentuje Lena Sophie Krups, Head of Buying Premium.

Według szacunków globalny dochód ze sprzedaży mody luksusowej w 2019 r. wyniesie 94 625 mln USD i tym samym zwiększy się o 2,1% w ciągu najbliższych 3 lat.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *