w

Jak zarabiać na grupie na Facebooku? Poznaj sprawdzone sposoby na generowanie zysków

zarabianie na grupie na Facebooku
zarabianie na grupie na Facebooku

Czy wiesz, że zarabianie na Facebooku sprowadza się nie tylko do firmowego fanpage’a i reklam sponsorowanych? Wiele osób zapomina o potencjale, jaki niosą za sobą grupy tworzone w ramach tej platformy. To duży błąd, bo zarabianie na grupie na Facebooku jest możliwe nie tylko, gdy została założona przez Ciebie. Co więcej, istnieje kilka sposobów, na jakie możesz to robić.

Zarabianie na grupie na Facebooku dzięki zaangażowanej społeczności

Zacznijmy od scenariusza przeznaczonego przede wszystkim dla osób, które zbudowały markę osobistą. Mowa tu więc o ludziach, którzy są rozpoznawalni w danej branży i skupiają wokół siebie konkretną społeczność. Najbardziej sztampowym przykładem będzie tu Ewa Chodakowska, która ma całe grono wiernych fanek chętnie uczestniczących w kolejnych organizowanych przez nią wydarzeniach i kupujących nowe produkty wchodzące do sprzedaży.

Oczywiście nie trzeba być od razu kolejną Chodakowską, by zarabianie na grupie na Facebooku stało się możliwe. Marka osobista jest jednak w tym przypadku kluczowa, tak samo jak zaangażowana społeczność. Grupa na Facebooku może posłużyć wtedy z jednej strony do dalszego budowania społeczności i zaangażowania, z drugiej – stanie się idealnym narzędziem do promowania produktów i usług. Dobrze sprawdzi się tu także zapewnienie uczestnikom poczucia wyjątkowości – np. informowanie członków grupy o nowych ofertach wcześniej niż pozostałe osoby.

Takie poczucie przynależności ma ogromną moc. Wiele marek doskonale zdaje sobie z tego sprawę – nie bez powodu niejedna firma przeznacza ogromne pieniądze na rozwijanie kont w social media i komunikację ze swoją społecznością.

Zarabianie na publikowanych treściach

Kolejna możliwość to również rozwiązanie dla osób, które mają już dużą grupę na Facebooku. Oczywiście kluczowa będzie nie tylko liczba członków, ale także ich zaangażowanie. Tutaj zasada jest bowiem podobna co w przypadku influencer marketingu na Instagramie – znaczenie będzie mieć nie tylko wielkość Twojej społeczności, ale także to, na ile zaufają wstawianym przez Ciebie treściom.

W tym przypadku zarabianie na grupie na Facebooku będzie polegać na umożliwieniu publikacji ogłoszenia czy zaprezentowaniu oferty w ramach grupy i przypięciu postu, by był dobrze widoczny. Właśnie z tego powodu jest to rozwiązanie raczej dla większych grup, bo tam, gdzie reklamodawca może dotrzeć do większej liczby osób z grupy docelowej, tam też chętniej zamieści swoje treści.

Budowanie rozpoznawalności

Teraz czas przejść już do sposobów zarabiania na facebookowych grupach, które nie należą do Ciebie. Pierwsza możliwość dotyczy zarabiania pośredniego – poprzez zwiększanie rozpoznawalności i budowanie pozycji eksperta.

Możesz o to zadbać, udzielając się na grupie związanej z Twoją branżą. Przykładowo, jeśli zajmujesz się projektowaniem wnętrz, dołącz do grup dla osób szukających pomysłów na aranżację domu czy mieszkania. Pisz wartościowe komentarze albo zamieszczaj linki do przydatnych publikacji na Twoim firmowym blogu. Pomagając w ten sposób, odpowiadając na pytania zadawane na grupie itd., stopniowo zaczynasz być kojarzona przez kolejne osoby.

Istnieje duża szansa, że zaczną zaglądać na Twoją stronę i zgłoszą się właśnie do Ciebie po swój wymarzony projekt – w końcu mają już pewną próbkę Twojej wiedzy i umiejętności dzięki Twojej aktywności na grupie. Wydajesz się więc bezpieczniejszym wyborem niż przypadkowa oferta z internetu.

Zarabianie przez bezpośrednią promocję

Kolejne rozwiązanie to bezpośrednie promowanie swojej oferty. Możesz dołączyć do grup związanych z Twoją branżą i nie tyle skupiać się na szeroko rozumianym content marketingu, co zachęcać do zapoznania się z Twoimi produktami i usługami. Pamiętaj jednak, że jest to mniej skuteczne.

Wróćmy na chwilę do przykładu z grupami dotyczącymi aranżacji wnętrz i usługami projektowania. Wyobraź sobie, że ktoś pyta, w jaki sposób zaaranżować wąski, ciemny przedpokój. Członkowie grupy zupełnie inaczej będą Cię postrzegać, gdy zostawisz wyczerpujący komentarz albo zamieścisz link do Twojego wpisu na ten temat, a już zupełnie inny okaże się odbiór, gdy ograniczysz się do komentarza „Chętnie wykonam dla Pana/Pani taki projekt, zapraszam. [link do strony]”.

Nie oznacza to jednak, że takie reklamowanie się jest złe. Wymaga o wiele mniejszego zaangażowania i mniejszych nakładów czasowych, a i tak może Ci pozwolić pozyskać kolejnych klientów. Pamiętaj jednak, że na dłużą metę to content marketing opłaci się bardziej.

Wykorzystaj grupy ze zleceniami

Na Facebooku istnieje też kategoria grup skupiona specjalnie na pozyskiwaniu zleceń i szukaniu wykonawców czy sprzedawców. W takich miejscach możesz więc znaleźć osoby ze swojej grupy docelowej i przedstawić ofertę. Obojętnie, w jakiej branży działasz, prawdopodobnie znajdziesz co najmniej kilka takich grup. Wykorzystaj je, by się zareklamować albo odpowiedzieć na posty potencjalnych klientów szukających kogoś takiego jak Ty.   

Zaangażuj się w marketing afiliacyjny

Ostatnie rozwiązanie to marketing afiliacyjny. Ten sposób na zarabianie na grupach na Facebooku nie wymaga nawet prowadzenia własnego biznesu.

Pamiętaj, że ta strategia przyniesie najwięcej zysków, gdy po pierwsze, będziesz zamieszczać linki na grupach, w których wiele osób może być potencjalnie zainteresowanych reklamowanym produktem, a po drugie – gdy oprócz zamieszczania linku napiszesz kilka zdań zachęcających do zapoznania się z ofertą.

No i najważniejsze – nie promuj wszystkiego i w dużych ilościach w  ramach jednej grupy. W ten sposób niewiele zarobisz, za to cała strategia może wyglądać jak spam. A wtedy nawet, gdy polecasz produkty naprawdę warte uwagi, nikt nie będzie miał ochoty kliknąć w linki.


 

Originally posted 2023-04-14 18:15:15.

Napisane przez Asia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jak pisać bloga modowego

Jak pisać bloga modowego? O czym pisać i gdzie znaleźć inspiracje

pisanie bloga lifestylowego

Pisanie bloga lifestylowego – od czego zacząć?