Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Najważniejsze umiejętności, które powinna mieć każda osoba działająca w marketingu

umiejętności marketingowca freelancera

Świat marketingu stale się zmienia. Jeśli pracujesz w tej branży albo dopiero chcesz zacząć pewnie wiesz już, jak ważne jest stałe aktualizowanie swojej wiedzy. To, co zdawało egzamin jeszcze kilka lat temu, teraz może być już zupełnie przestarzałe. Musisz więc stale się dokształcać i śledzić nowinki na rynku. Obojętnie jednak, czym dokładnie się zajmujesz, istnieje kilka takich umiejętności marketingowca freelancera, które powinna mieć każda osoba w tej branży.

Różne oblicza marketingu

Specjalista od wszystkiego tak naprawdę nie jest ekspertem od niczego. To samo tyczy się świata marketingu. Jest wiele stron, w które możesz iść, gdy pracujesz w tym zawodzie. Jako specjalista od social media niekoniecznie musisz sobie radzić z pozycjonowaniem albo opracowaniem strategii marketingowej dla dużej firmy. Niezależnie jednak od tego, co jest Twoją niszą, pewne umiejętności marketingowca freelancera można uznać za uniwersalne. Przydadzą Ci się zarówno gdy prowadzisz własną agencję marketingową, skupiasz się przede wszystkim na pozycjonowaniu albo przygotowujesz konkretne strategie reklamowe.

Wszystko zaczyna się od dobrego tekstu

Czy umiesz pisać teksty, które sprzedają? Nieważne, czym dokładnie się zajmujesz. To umiejętność, która w Twojej branży jest niezbędna. Tworząc teksty na stronę www, chcesz sprzedać produkt czy usługę, prowadząc social media – zdobyć lojalnych i zaangażowanych klientów albo wykreować konkretny wizerunek firmy. Poza tym niezbędna jest też umiejętność zareklamowania siebie. W jakiś sposób musisz przekonać potencjalnych klientów, że poradzisz sobie lepiej niż konkurencja. Umiejętność pisania jest Ci więc niezbędna.

Nie chodzi przy tym wcale o tzw. „lekkie pióro”. W tej branży na niewiele zdaje się umiejętność lania wody czy wysokie oceny z języka polskiego z czasów szkolnych. Musisz przede wszystkim umieć wejść w skórę odbiorców treści i skierować do nich skuteczny komunikat nastawiony przede wszystkim na konkretne korzyści. Jeśli więc wiesz, jak tworzyć opisy produktów, oferty czy inne teksty, które sprzedają, zastanów się nad skorzystaniem z jednego z wielu dostępnych kursów.

Komunikacja z klientem to podstawa

Inne niezbędne umiejętności marketingowca freelancera związane są z komunikacją. Musisz w jakiś sposób sprzedać swoje usługi. Gdy pracujesz na własną rękę, a nie na etat, nie masz zapewnionej stałej liczby zleceń i stałego wynagrodzenie. Znalezienie osób, które chcą Ci zapłacić za Twoje usługi, jest więc na Twojej głowie. Z tego powodu duże znaczenie ma tu komunikacja. W tym zakresie przydadzą Ci się zdolności zbieżne przy tych wymaganych podczas pisania tekstów sprzedażowych. Musisz wiedzieć, kim jest Twój klient, czego oczekuje i jaki język komunikacji zastosować. W ten sposób łatwiej go do siebie przekonasz, wzbudzisz zaufanie czy wynegocjujesz lepsze warunki. Umiejętność komunikacji przyda Ci się także przy realizacji zleceń – na przykład tworzeniu konkretnej strategii marketingowej czy profilu klienta w social media.

Znajomość podstaw SEO

SEO to dziedzina nieodłącznie związana ze światem marketingu internetowego. Zanim klienci w ogóle rozważą skorzystanie z Twoich produktów, muszą jeszcze dowiedzieć się o Twoim istnieniu. Tutaj pomoże właśnie wygenerowanie ruchu organicznego. Wiedząc, jak dobierać słowa kluczowe i wplatać je w tekst, możesz tworzyć nie tylko wartościowe treści, ale też poprawić zauważalność w sieci. Ta umiejętność przyda Ci się zarówno, by lepiej wypozycjonować własną stronę internetową, na której reklamujesz swoje usługi, jak i będzie dodatkowym atutem przy współpracy z klientem.

Umiejętności marketingowca freelancera związane z aspektem estetycznym

Możesz świetnie sprzedawać i być ekspertem w swojej dziedzinie, ale kiedy zepsujesz pierwsze wrażenie, klient może się o tym nigdy nie dowiedzieć. Gdy stworzysz świetną ofertę czy zaprojektujesz stronę internetową z przykuwającymi uwagę tekstami sprzedażowymi, musisz jeszcze zadbać o to, by ktokolwiek je przeczytał. Czcionka, od której męczą się oczy, ściana tekstu, brak wypunktowań czy przestarzały szablon strony to tylko kilka z podstawowych błędów, które możesz popełnić. Jako osoba działająca w marketingu musisz więc zwracać uwagę także na aspekty estetyczne. Będzie to mieć znaczenie nie tylko przy reklamowaniu siebie jako eksperta, ale także przy realizacji otrzymanych zleceń. Warto więc poznać przynajmniej podstawy formatowania tekstu, obróbki zdjęć, ale także stosować zasady dotyczące zestawień kolorystycznych, wielkości czcionek czy graficznego rozplanowania tekstu.


Zobacz też:

Początki na YouTube, czyli jak tworzyć swoje pierwsze filmy i zdobywać popularność? 

Bullet journal – dlaczego tak go kochamy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *