Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

5 darmowych rozwiązań, które możesz wykorzystać do budowania marki

narzędzia do budowania marki

Bycie przedsiębiorcą to duże wyzwanie. Wprawdzie prowadzenie własnej firmy często traktuje się jako wyznacznik sukcesu i z podziwem patrzy się na osoby, którym udało się stworzyć własny biznes. Przedsiębiorczość to jednak także wiele wyzwań, z którymi trzeba mierzyć się na co dzień – od kwestii organizacyjnych, po zatrudnienie odpowiednich pracowników i prowadzenie działań marketingowych. Te ostatnie mają szczególne znaczenie. Żeby zaistnieć na rynku, musisz wiedzieć, jak się zareklamować. Tutaj pomocne mogą się okazać narzędzia do budowania marki.

Narzędzia do budowania marki nie muszą być drogie

Na początku swojej drogi biznesowej pewnie zdajesz sobie sprawę, jak ważne jest budowanie świadomości marki. Z drugiej strony nim rozkręcisz firmę i wypracujesz konkretne obroty, masz ograniczony budżet. Nie chcesz pochopnie wydawać pieniędzy, a przecież działania reklamowe kosztują i to często niemało.

Nikt nie każe Ci jednak od razu sięgać po płatne rozwiązania. Na rynku znajdziesz także darmowe narzędzia do budowania marki. Oczywiście, z czasem to nie będzie wystarczyć i jeśli zaczniesz poważnie myśleć o zbudowaniu dużej firmy i mocnej pozycji na rynku, konieczne będzie wdrożenie także płatnych rozwiązań. Poniższe 5 propozycji przyda Ci się jednak na początek. Tym bardziej, że żadna z nich nie wymaga do Ciebie inwestycji pieniędzy, a jedynie czasu, jaki przeznaczysz, by z nich skorzystać.

1. Canva

Artykuły czy poradniki przedstawiające narzędzia do budowania marki bardzo często wspominają o Canvie. I nic dziwnego, bo z pomocą tego darmowego rozwiązania możesz zadbać o graficzne aspekty związane z prowadzeniem firmy. Za pomocą Canvy dokonasz edycji zdjęć, stworzysz infografiki, broszury czy oferty. Canva zawiera też wiele bezpłatnych obrazów, które możesz użyć przy tworzeniu własnych plików graficznych. Potem wystarczy już tylko pobrać przygotowane obrazy na komputer i używać ich w kampaniach marketingowych.

2. Bit.ly

Długie adresy URL nie wyglądają dobrze ani na Twojej stronie internetowej, ani w social media czy w jakimkolwiek miejscu, które wykorzystujesz do komunikacji z klientami i swoją społecznością. Właśnie dlatego możesz skorzystać z bit.ly. To darmowe narzędzie, przy pomocy którego skrócisz każdy link tak, by wyglądał bardziej przyjaźnie dla odbiorcy treści. Dodatkowo możesz wykorzystać bit.ly także do statystyk dotyczących chociażby liczby kliknięć i łatwo przeanalizujesz trendy.

3. Prezentacje Google

Google oferuje wiele darmowych rozwiązań, w tym narzędzia do budowania marki. Oprócz Google Analytics, które pozwoli Ci śledzić trendy, możesz skorzystać także z prezentacji Google. Z ich pomocą stworzysz prezentacje dla klientów czy pracowników. Poza tym Prezentacje Google zapewniają dostęp do pliku całemu swojemu zespołowi. Łatwo więc zaktualizujecie dokument i będziecie mogli na bieżąco wprowadzać w nim zmiany.

4. LinkedIn

Social media to obecnie bardzo ważne narzędzia do budowania marki. Zwykle jednak firmy skupiają się na Facebooku i Instagramie, a zupełnie zapominają o LinkedIn. Tymczasem to potężne narzędzie do budowania grupy docelowej, docierania do rekruterów i nawiązywania kontaktów. Poprzez LinkedIn możesz zbudować profesjonalny wizerunek i pokazać siebie jako eksperta w danej dziedzinie. Choć aplikacja posiada też płatne rozwiązania, to większość opcji jest darmowych. Już z ich pomocą poprawisz wizerunek firmy i rozpoznawalność w branży.

5. MailChimp

E-mail marketing wciąż cieszy się dużą popularnością. I nie bez przyczyny, bo od lat przynosi świetne efekty. Jeśli też chcesz go wykorzystać do budowania marki, z pewnością przyda Ci się narzędzie do automatyzacji całego procesu. Do wyboru masz wiele rozwiązań, ale na uwagę zasługuje przede wszystkim MailChimp. Zapewnia Ci darmowe konto do 2 tysięcy subskrybentów. Oznacza to, że póki nie zgromadzisz dużej listy mailingowej, możesz korzystać z niego zupełnie za darmo. Jeśli więc przed wdrożeniem e-mail marketingu do tej pory powstrzymywały Cię kwestie finansowe, wypróbuj MailChimp.


Zobacz też:

Początki na YouTube, czyli jak tworzyć swoje pierwsze filmy i zdobywać popularność? 

Bullet journal – dlaczego tak go kochamy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *