Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Siła kobiet w Vogue: Anja Rubik, Emma Corrin, Justyna Wasilewska, Jane Birkin, Marta Lempart

anja rubik

Grudniowy numer „Vogue Polska” ma aż trzy okładki do wyboru. Na każdej – top modelka i aktywistka Anja Rubik w innym ujęciu z autorskiej sesji. 

„Siła kobiet” – to hasło przewodnie tego wydania magazynu. O sensie działania na rzecz praw kobiet rozmawiamy z Anją Rubik, ale też z liderką Ogólnopolskiego Strajku Kobiet Martą Lempart. To nasze wsparcie dla kobiet walczących o prawo do decydowania o własnym ciele, których wolności zagroził wyrok Trybunału Konstytucyjnego zaostrzający ustawę antyaborcyjną. 

Chciałam, aby sesja oddała nasz bunt i naszą siłę. W głównej roli osadziłam kobietę jak ze zdjęć Helmuta Newtona. Na fotografii jestem naga. W systemach patriarchalnych ciało kobiety jest seksualizowane, jest czymś złym i nieprzyzwoitym. Nagość stała się więc symbolem kobiecej rewolucji, mówi bohaterka naszej grudniowej okładki Anja Rubik. Supermodelka przygotowała dla nas sesję, dołączając tym samym do Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.

Pisząc te słowa, śledzę równocześnie najświeższe wyniki wyborów w USA, z którymi jeden z kandydatów, mimo ewidentnej przegranej, nie ma zamiaru się pogodzić. Każde jego wystąpienie to zamach na demokrację – demokrację, której nam też przyszło bronić. Największe demonstracje, jakie za mojego życia mają miejsce w całej Polsce, słyszę z okna. Sam nie mogę w nich uczestniczyć ze względu na zakażenie Covidem. U mnie przebiega łagodnie, ale bliskie mi osoby walczą o życie. Chyba wszyscy już mieliśmy lub mamy do czynienia z takimi przypadkami. Czy w takich realiach jest miejsce na modę?- pyta we wstępie do numeru redaktor naczelny, Filip Niedenthal. –Od ponad stulecia „Vogue” pokazuje, że tak – moda może być odskocznią, na przykład w tym numerze proponujemy ucieczkę do surrealistycznego świata haute couture, ale też służyć jako społeczno-polityczny komentarz. Czy ludzie związani z tą branżą powinni zabierać głos w ważnych sprawach? Każdy powinien, wszyscy jesteśmy pełnoprawnymi obywatelami.

Na przekór trudnym czasom, w sekcjach poświęconych modzie, prezentujemy ubrania z najwyższej półki – wybieramy najciekawsze kreacje z pokazów haute couture, przyglądamy się związkom między modą wysoką a codzienną, swoją kolekcję ubrań vintage pokazuje nam Hamish Bowles, a o kulisy pracy pytamy dyrektora artystycznego Louis Vuitton Nicolasa Ghesquiere’a. Wspominamy najsłynniejsze bale w historii i najlepiej ubranych balowiczów. W wyjątkowych sesjach pokazujemy stylizacje, które pozwolą pomarzyć o wielkich wyjściach. W dziale urody opowiadamy historię brokatu, który – jak się okazuje – przydaje się aktywistom.

Do rozmów o tym co ważne zaprosiliśmy między innymi aktorkę Justynę Wasilewską. Przy okazji wydania nowej płyty spotkaliśmy się z Jane Birkin, która opowiada dlaczego warto się buntować. Tuż przed premierą głośnego serialu „The Crown” udało nam się też porozmawiać z odtwórczynią roli księżnej Diany – Emmą Corrin. Opisujemy ostatnie dni przed jej startem do wielkiej kariery.

W poszukiwaniu wytchnienia odwiedzamy kunsztownie odrestaurowany XVIII-wieczny pałac w Krzeczynie na Dolnym Śląsku, a jego gospodarze opowiadają nam fascynującą historię arystokratycznego rodu. O wnętrzarskie inspiracje pytamy polskich projektantów – wytypowaliśmy takich, którzy z równym powodzeniem pracują w Polsce i w świecie.  

Spośród wielu propozycji, wybieramy najciekawsze książki, filmy i wydarzenia artystyczne. Jak zawsze trzymamy rękę na pulsie, nie tylko kultury. 

Grudniowe wydanie „Vogue Polska” liczące 340 stron w kioskach od czwartku, 26 listopada. W numerze dostępny jest QR code pozwalający na ściągniecie 3 okładek i dodatkowego zdjęcia w formie plakatu.

„Vogue Polska” to 23. edycja magazynu na całym świecie. Cena egzemplarzowa to 16,90 zł. Wydawcą „Vogue Polska” jest spółka Visteria założona przez Kasię Kulczyk. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *